Reklama

„Gazeta Wyborcza” manipuluje sondażem

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W „Gazecie Wyborczej” 18 października pojawił się artykuł Katarzyny Wiśniewskiej pt.: „Wyklęte in vitro”. To subiektywny komentarz dotyczący wypowiedzi abp. Henryka Hosera na temat osób i środowisk popierających zapłodnienie metodą in vitro.
Przy artykule na stronach internetowych „Gazety” pojawił się sondaż z pytaniem: „Jak oceniasz in vitro?” oraz cztery możliwe odpowiedzi. Według danych na dzień 28 października godz. 9.00 - 64 proc. ankietowanych odpowiedziało, że jest przeciwko metodzie in vitro, 31 proc. oceniło, że powinno być powszechnie dostępne i w całości refundowane, 3 proc. odpowiedziało, że refundacja powinna być najwyżej częściowa, również 3 proc. uznało, że in vitro nie powinno być refundowane, ale dostępne. Na dzień 28 października w sondażu wzięło udział 49883 ankietowanych.
Kiedy okazało się, że w dniach 18-21 października ponad połowa ankietowanych opowiada się przeciwko in vitro, na stronach „Gazety”, nad artykułem, pojawił się komunikat: „Szanowni Czytelnicy, sondaż, w którym pytaliśmy o wasz pogląd na in vitro (na dole po lewej), stał się celem dla masowo głosujących przeciwników tej metody. Szanowni Goście spod prawej ściany, miło nam, że do nas zaglądacie. Zapraszamy częściej!”.
Inteligentnemu czytelnikowi nie trzeba więcej tłumaczyć. „Gazecie Wyborczej” nie wyszedł demokratyczny eksperyment, który pokazał prawdę. Sondaż przecież był dla wszystkich - nie tylko dla czytelników „GW” „jednej opcji”. Wynik sondażu tego ogólnopolskiego dziennika nie został opublikowany w popularnych mediach, choć dotychczas to specjaliści „Gazety” wiedli prym w kształtowaniu powszechnej świadomości, jak myślą lub jak powinni myśleć Polacy.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2010-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Abp Wacław Depo koronował wizerunek Matki Bożej Skarżyckiej

– Przez liturgiczny akt koronacji obrazu Matki Bożej pragniemy okazać największy hołd, ale i zobowiązanie, aby na wzór życia Maryi ten akt znalazł swoje odzwierciedlenie w naszej codzienności i dojrzałości wiary – powiedział abp Wacław Depo. 7 września w parafii Przenajświętszej Trójcy – sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Skarżyckiej w Zawierciu-Skarżycach metropolita częstochowski koronował obraz Matki Bożej Skarżyckiej – Matki nadziei.

Hierarcha nadał obrazowi oraz sanktuarium tytuł Pani Skarżyckiej – Matki nadziei.
CZYTAJ DALEJ

To on wybrał mnie

Niedziela Ogólnopolska 17/2025, str. 10-12

[ TEMATY ]

bł. Carlo Acutis

carloacutis.com

Carlo Acutis

Carlo Acutis

W wielu wywiadach mama przyszłego świętego – Antonia Salzano Acutis podkreślała, że bardzo ważny wpływ na katolickie wychowanie jej dziecka miała polska niania. Jako pierwsi w Polsce publikujemy wywiad z Beatą Anną Sperczyńską – nianią Carla Acutisa.

Krzysztof Tadej: Kiedy poznała Pani Carla Acutisa? Jak wyglądało Wasze pierwsze spotkanie?
CZYTAJ DALEJ

Łódź: Na początek nowego sezonu artystycznego

2025-09-08 17:51

[ TEMATY ]

archdiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.

W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję