Słowa te nawiązują do Ewangelii według św. Jana (19, 25nn.), gdzie jest mowa o dosłownym staniu Maryi pod krzyżem.
Chcę „stać” to, oczywiście, chcę być obecny, i to być obecny z dużą dozą dobrej i silnej woli, jak tylko potrafię najbardziej. Słowa: „stać za wszelką cenę przy krzyżu Chrystusa” oznaczają: trwać w wierze, nadziei i miłości przy Bogu, po prostu - chcieć być wiernym, by wytrwać do końca. Słowa: „chcę stać przy krzyżu” nie są jakimś własnym, przez siebie wymyślonym zwrotem, ale obejmują cały kontekst biblijny - umierania Chrystusa za nas na krzyżu, z miłości do Ojca i do nas. Chcieć stać pod krzyżem Chrystusa z Golgoty w momencie naszego Odkupienia to radykalne opowiedzenie się za wszystkim, co te słowa zawierają i dają. Tak więc jest w nich wielka modlitwa o zbawienie i miłosierdzie dla siebie i dla całego świata. Chcieć stać pod krzyżem Chrystusa to także chcieć nieść zbawienie wszędzie i wszystkim według woli Chrystusa. Nie może to być łatwe ani zbyt proste. Stąd ufna modlitwa do Matki Bożej, by była w tym wzorem i pomocą. To wręcz akt całkowitego zawierzenia się Maryi i oddanie się Jej, a zarazem prośba, by móc możliwie najwięcej czerpać z owoców Odkupienia. I nigdy nie zawieść. Z Tobą, Maryjo, ale też z całym Kościołem, który na Golgocie reprezentował Jan - kapłan i dobre kobiety jerozolimskie, gorąco pragnę wejść w wymiary miłości Bożej i całkowicie poddać się ich działaniu.
Tekst wyjęty jest z hymnu ku czci Matki Najświętszej, który ułożył Jacopone da Todi, a który to hymn wszedł do liturgii ku czci Matki Bożej Bolesnej i Matki Bożej Kalwaryjskiej, na cześć której układałem teksty oficjum. Przyznaję też, że obierając sobie to motto dla posługi biskupiej, miałem przed oczyma herb Ojca Świętego Jana Pawła II z krzyżem na tarczy i z literą „M” pod nim oraz z jego zawołaniem: „Totus Tuus” - Cały Twój.
Paryż, 1963 rok. Najmłodszy z sześciorga rodzeństwa Roland to chłopiec niepodobny do innych. Według lekarzy nigdy nie będzie chodził, ale jego nieugięta matka, Esther, stanowczo odmawia pogodzenia się z tym wyrokiem. Dzięki połączeniu niezachwianej wiary i wyjątkowej zdolności do zaprzeczania rzeczywistości postanawia stawić czoła (pozornie) nieprzezwyciężonym przeciwnościom.
Jej ogromna odwaga i miłość, cięty język oraz zamiłowanie do żartowania i wiara w medycynę alternatywną torują drogę Rolandowi do cudownego życia, które jego matka dla niego wymarzyła.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych, na którego czele stoi Radosław Sikorski, przekazało Stolicy Apostolskiej notę zatytułowaną: „Démarche w sprawie krzywdzącej i wprowadzającej w błąd treści kazania bp. Wiesława Meringa oraz wypowiedzi bp. Antoniego Długosza”. Ten dwustronicowy tekst, noszący datę 14.07.2025, jest pełen błędów, nieścisłości i manipulacji. Wygląda, jakby pisał go ktoś w pośpiechu, pod wpływem emocji i w ideologicznym zacietrzewieniu, a jednocześnie ktoś po prostu niekompetentny - pisze w komentarzu dla KAI o. Dariusz Kowalczyk SJ - profesor teologii dogmatycznej na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim w Rzymie.
Démarche cytuje kilka wypowiedzi jedynie bpa Meringa, po czym stwierdza: „Takie wypowiedzi biskupów, którzy działając jako przedstawiciele Konferencji Episkopatu Polski i tym samym reprezentujący Kościół katolicki […] oczerniają rząd”. Jeśli się pisze: „takie wypowiedzi biskupów”, to wcześniej należałoby zacytować także bpa Długosza. Dużo większym błędem jest zrobienie z obydwu biskupów przedstawicieli KEP. Otóż to nie jest tak, że każdy biskup wypowiadając się publicznie reprezentuje KEP jako całość. KEP ma swoje struktury i procedury, których używa, by wypowiedzieć się oficjalnie jako KEP. Biskupi Mering i Długosz dotknęli bieżących spraw społeczno-politycznych na własną odpowiedzialność, aktualizując w ten sposób Społeczną Naukę Kościoła. Wielu Polaków jest im wdzięcznych za te słowa, choć trzeba przyjąć do wiadomości, że są także tacy, w tym katolicy, którzy mają inne opinie. W każdym razie nie ma to nic wspólnego z „oczernianiem rządu”. To po prostu krytyczne, podjęte w trosce o dobro wspólne, odniesienie się do działań rządu, do czego biskupi mają prawo jako biskupi i jako obywatele Rzeczpospolitej Polskiej.
W następstwie ciężkiego ataku na kompleks kościoła Świętej Rodziny w Strefie Gazy, Jego Eminencja Kardynał Pierbattista Pizzaballa, Łaciński Patriarcha Jerozolimy, wraz z Jego Eminencją Teofilem III, Prawosławnym Patriarchą Jerozolimy, wkroczyli dziś rano do Strefy Gazy jako część delegacji kościelnej, wyrażając wspólną pasterską troskę Kościołów Ziemi Świętej i ich zainteresowanie społecznością Strefy Gazy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.