Reklama

Rodzina

Mama Kobieta Sukcesu – nowa kampania społeczna przełamuje stereotypy

86% Polaków deklaruje, że najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny. To wynik badań społecznych przeprowadzonych przez Fundację Priorytety i Fundację BoWarto. Zdecydowana większość respondentów przyznaje też, że wychowanie dzieci wymaga wysiłku, pracy i rozwoju. Jednocześnie współczynnik dzietności w Polsce od wielu lat spada, a w opinii publicznej sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie. Konieczne jest więc uświadamianie, jak ważną i trudną pracę wykonują mamy, które są prawdziwymi Kobietami Sukcesu. Temat ten podejmuje nowa kampania społeczna.

Materiał prasowy

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

– Bycie mamą to piękne zajęcie, pełne wzruszeń i radości. Ale to też ciężka praca. Konieczne jest poświęcenie czasu, wysiłku, posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Mama musi wykonywać wiele różnych zadań i często kilka w tym samym czasie – mówi Anna Bosak, prezes Fundacji Priorytety, która jest organizatorem kampanii społecznej. – Dbanie o prawidłowy rozwój dzieci, zdrowie, wygląd, kształtowanie charakteru, nauka kultury i zasad społecznych, wspieranie w wyzwaniach emocjonalnych – to tylko niektóre z nich.

Przekładając powyższe na język biznesowy: mama jest więc równocześnie menedżerem, psychologiem, negocjatorem, lekarzem, szoferem, szefem kuchni, pomocą̨ domową, animatorem i dyrektorem finansowym. Wymaga to dobrej organizacji pracy, kreatywności, wytrwałości, radzenia sobie z presją czasu i stresem – czyli umiejętności miękkich, najbardziej pożądanych przez pracodawców.

Podziel się cytatem

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Sukcesem mam jednak jest nie tylko wykonanie wszystkich zadań, ale przede wszystkim szczęście rodzinne, poczucie satysfakcji z robienia ważnych rzeczy, miłość, którą dają innym i którą same otrzymują. Bycie mamą niesamowicie rozwija człowieka, kształtuje charakter i porządkuje priorytety.

Reklama

Sukces nie tylko w biurze

Choć każda mama dobrze wie, jakiego zaangażowania wymaga prowadzenie domu i opieka nad dziećmi, często jest to zaskoczeniem nawet dla ich mężów.

– Przed rozpoczęciem kampanii społecznej starałyśmy się dobrze zdefiniować problem, z którym chcemy się zmierzyć. W badaniach przeprowadzonych wśród ojców zaskakująco często pojawiały się wypowiedzi w rodzaju „naprawdę nie wiem, jak ona to wszystko ogarnia” – wyjaśnia Anna Bosak.

Dlatego fundacja uznała, że potrzebne jest uświadomienie na poziomie społecznym dotyczące faktu, jak ważną i piękną pracę wykonują kobiety jako mamy. To praca nie tylko dla dobra ich rodzin, ale tak naprawdę: całego społeczeństwa. To w domu dzieci zdobywają najwięcej umiejętności, uczą się życia, świata, rozumienia zasad społecznych, ale też samych siebie.

– Dom to również ogromny czynnik kulturotwórczy: muzyka, której się słucha w domu, dostępne książki, sposób podawania posiłków, programy wybierane w TV i czas na to przeznaczany kształtują gust i nawyki domowników. I tylko w domu dzieci mogą dostać to, co jest podstawą prawidłowego rozwoju: poczucie akceptacji, bycia ważnym dla kogoś, bezwarunkową miłość. Do tego potrzebny jest czas, obecność i zaangażowanie rodziców – mówi Anna Bosak.

Reklama

Według twórców kampanii kobiety często boją się, że macierzyństwo nie pozwoli im na utrzymanie i rozwój pracy zawodowej. Wiele kobiet godzi te dwie role i jest to jak najbardziej możliwe. Kampania ma też pokazać, że jeśli kobieta decyduje się na jakiś czas zrezygnować z pracy zarobkowej, najczęściej przy małych dzieciach albo jeśli dzieci jest więcej, to wykonuje tak samo ważną i cenną pracę jak kobiety pracujące zawodowo. I często nawet po dłuższej przerwie mamy wracają do pracy zawodowej silniejsze, lepiej wyposażone w umiejętności miękkie. Wiele kobiet będąc w domu, rozwija nowe inicjatywy, zakłada własną firmę albo podejmuje się działalności społecznej.

Reklama społeczna i konkurs

W ramach kampanii, poza reklamą społeczną, został przygotowany też konkurs dla mam. Jego celem jest pokazanie prawdziwych kobiet, które czują się kobietami sukcesu, mając szczęśliwą rodzinę, ale też potrafią opowiedzieć o tym, ile pracy to wymaga. Do wygrania jest 60 voucherów na weekend dla dwóch osób w wybranych hotelach w Polsce ze strefą spa i 60 voucherów na zestaw kosmetyków. Planowana jest również współpraca z wybranymi influencerkami, artykuły i wywiady, wywołanie dyskusji społecznej na temat tego, czym jest sukces w życiu.

Spot promujący kampanię zrealizowało studio filmowe Mangusta Film, a muzykę skomponował Adam Sztaba. Aktywna kampania promocyjna będzie prowadzona w Internecie do końca listopada. Za zakup i planowanie mediów odpowiada agencja Performance Labs. Badania ilościowe i jakościowe zrealizował dom badawczy Maison & Partners. Kampania otrzymała wsparcie z programu Po Pierwsze Rodzina, który prowadzony jest przez Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

2021-11-02 08:33

Ocena: +1 -2

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Msza św. Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek rozpoczyna obchody Triduum Paschalnego

2024-03-28 07:18

[ TEMATY ]

Wielki Czwartek

Karol Porwich/Niedziela

Mszą Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek rozpoczynają się w Kościele katolickim obchody Triduum Paschalnego - trzydniowe celebracje obejmujące misterium Chrystusa ukrzyżowanego, pogrzebanego i zmartwychwstałego. Liturgia tego dnia odwołuje się do wydarzeń w Wieczerniku, kiedy Jezus ustanowił dwa sakramenty: kapłaństwa i Eucharystii.

Liturgista, ks. prof. Piotr Kulbacki z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego powiedział PAP, że część pierwsza Triduum - misterium Chrystusa ukrzyżowanego - rozpoczyna się Mszą Wieczerzy Pańskiej (Wielki Czwartek) i trwa do Liturgii na cześć Męki Pańskiej (Wielki Piątek). Po tej liturgii rozpoczyna się dzień drugi - obchód misterium Chrystusa pogrzebanego, trwający przez całą Wielką Sobotę. Nocna Wigilia Paschalna rozpoczyna trzeci dzień - misterium Chrystusa zmartwychwstałego – obchód trwający do nieszporów Niedzieli Zmartwychwstania.

CZYTAJ DALEJ

Przerażające dane: 1937 osób między 15. a 17. rokiem życia skorzystało w ub.r. z tabletki "dzień po"

2024-03-27 09:25

[ TEMATY ]

Pigułka „dzień po”

Adobe Stock

Minister zdrowia Izabela Leszczyna poinformowała, że w ubiegłym roku 15-latki stanowiły 2 proc. osób korzystających z tabletki "dzień po". Dodała, że w tym czasie 1937 osób między 15. a 17. rokiem życia skorzystało z tabletki "dzień po".

W połowie marca Andrzej Duda zapowiedział, że nie podpisze ustawy, "która wprowadza niezdrowe, chore i niebezpieczne dla dzieci zasady". Jego zdaniem tabletka "dzień po" dostępna bez recepty dla osób niepełnoletnich jest "daleko idącą przesadą". Według prezydenta tabletka nadal powinna być wydawana na receptę, a w przypadku dziewczynek jej zażycie powinno być "decyzją rodzica".

CZYTAJ DALEJ

Ponad 50 tysięcy widzów w polskich kinach na pokazach 4. sezonu "The Chosen"

2024-03-28 11:39

[ TEMATY ]

„The Chosen”

Materiały promocyjne/thechosen.pl

Serial o Jezusie z kolejnym sukcesem. W polskich kinach 4. sezon zebrał ponad 50 000 widzów, a licznik wciąż rośnie. Kolejne odcinki serialu, co stało się całkowitym fenomenem w branży filmowej, wciąż wyświetlane są w kinach.

Poza repertuarowym wyświetlaniem w kinach, również społeczność ambasadorów serialu organizuje w całej Polsce pokazy grupowe, które nierzadko mają sale zajęte do ostatnich miejsc. W wielu miejscowościach można wybrać się na taki pokaz czy to do kina sieciowego, lokalnego czy domu kultury. Kina widząc ogromne zainteresowanie same wstawiają do repertuaru kolejne odcinki lub powtarzają wyświetlanie od 1 odcinka. Już pojawiają się pierwsze całodzienne maratony z 4. sezonem.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję