Reklama

Wiadomości

Europejski Trybunał Obrachunkowy: w krajach rozwijających się ok. 64 mln dzieci nie chodzi do szkoły podstawowej

Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) zaapelował do Unii Europejskiej o bardziej efektywną pomoc i większe zainteresowanie sprawą dziewcząt w regionach ogarniętych konfliktami. „W minionych latach unijne programy pomocy dla oświaty w regionach utrzymujących się kryzysów były dobrze realizowane”, stwierdza raport ETO opublikowany w Luksemburgu. Jednocześnie zwraca uwagę na „wiele słabych punktów”.

[ TEMATY ]

Unia Europejska

kostia/pl.fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Z analizy wynika, że ogólnie wsparcie ze strony Unii Europejskiej dociera bardziej do chłopców, podczas gdy w regionach ogarniętych kryzysem to przede wszystkim dziewczęta nie chodzą do szkoły. Potrzebne są ponadto bardziej efektywne i długofalowe projekty oparte na lepszej analizie kosztów. Spowoduje to, że programy „Cash for Education” będą mogły być bardziej długofalowe. „Ryzyko przerwania nauki w szkole jest większe u dziewcząt niż u chłopców, ponieważ w trudnych sytuacjach będą musiały pracować w domu, są narażone na przemoc, lub wydawane za mąż” - czytamy w raporcie.

Według obliczeń Europejskiego Trybunału Obrachunkowego w krajach rozwijających się ok.64 miliony dzieci nie chodzą do szkoły podstawowej. Połowa z nich żyje w regionach ogarnie tych konfliktem. Dostęp do oświaty daje im możliwość nauki, bezpośredniej ochrony fizycznej oraz często jest ratunkiem dla życia. W całym budżecie na pomoc humanitarną Komisja Europejska zwiększyła pomoc na oświatę o 10 procent, w 2019 roku było to 160 mln. euro.

Podziel się cytatem

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2021-01-25 09:57

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

PE odrzucił poprawki do pakietu mobilności

[ TEMATY ]

Unia Europejska

Bożena Sztajner/Niedziela

PE w głosowaniach odrzucił poprawki do regulacji ws. przewoźników drogowych, czyli tzw. pakietu mobilności. Poprawki przygotowali m.in. europosłowie PiS i PO. Oznacza to, że regulacje, które Polska i kilkanaście innych krajów uznają za szkodliwe, wejdą w życie.

Głosowania miały miejsce w środę wieczorem, ale z uwagi na to, że odbywały się również przez internet, wyniki podano w czwartek rano. O odrzuceniu wszystkich poprawek poinformował na sali plenarnej przewodniczący Parlamentu Europejskiego David Sassoli.

CZYTAJ DALEJ

Pojechała pożegnać się z Matką Bożą... wróciła uzdrowiona

[ TEMATY ]

Matka Boża

świadectwo

Magdalena Pijewska/Niedziela

Sierpień 1951 roku na Podlasiu był szczególnie upalny. Kobieta pracująca w polu co i raz prostowała grzbiet i ocierała pot z czoła. A tu jeszcze tyle do zrobienia! Jak tu ze wszystkim zdążyć? W domu troje małych dzieci, czekają na matkę, na obiad! Nagle chwyciła ją niemożliwa słabość, przed oczami zrobiło się ciemno. Upadła zemdlona. Obudziła się w szpitalu w Białymstoku. Lekarz miał posępną minę. „Gruźlica. Płuca jak sito. Kobieto! Dlaczegoś się wcześniej nie leczyła?! Tu już nie ma ratunku!” Młoda matka pogodzona z diagnozą poprosiła męża i swoją mamę, aby zawieźli ją na Jasną Górę. Jeśli taka wola Boża, trzeba się pożegnać z Jasnogórską Panią.

To była środa, 15 sierpnia 1951 roku. Wielka uroczystość – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Tam, dziękując za wszystkie łaski, żegnając się z Matką Bożą i własnym życiem, kobieta, nie prosząc o nic, otrzymała uzdrowienie. Do domu wróciła jak nowo narodzona. Gdy zgłosiła się do kliniki, lekarze oniemieli. „Kto cię leczył, gdzie ty byłaś?” „Na Jasnej Górze, u Matki Bożej”. Lekarze do karty leczenia wpisali: „Pacjentka ozdrowiała w niewytłumaczalny sposób”.

CZYTAJ DALEJ

Rusza pilotaż programu "Edukacja z wojskiem"

2024-05-06 13:36

[ TEMATY ]

wojsko

edukacja

Karol Porwich/Niedziela

W poniedziałek rusza pilotażowy program dla uczniów "Edukacja z wojskiem". Potrwa do 20 czerwca. Zajęcia z żołnierzami odbędą się w ponad 3 tysiącach szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Celem programu jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa, kształtowanie odpowiednich postaw w sytuacjach zagrożenia, poznanie i stosowanie zasad reagowania w sytuacjach zagrożenia, w tym bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia, nabycie praktycznych umiejętności zachowania w sytuacjach zagrożenia, wzrost zainteresowania uczniów zagadnieniami związanymi z tematyką obronności oraz nauka bezpiecznego poruszania się w sieci, a także krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję