Reklama

Aspekty

Konkretne wsparcie

Diecezjalna Caritas tradycyjnie z końcem roku dokonuje podsumowania środków przekazanych z 1 %.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Na portalu caritaszg.pl można przeczytać, że realne wpływy z 1 % za 2019 rok na rachunek bankowy diecezjalnej Caritas to kwota 656 888,76 zł, co daje jej 157. miejsce wśród 8743 Organizacji Pożytku Publicznego w Polsce i 8. wśród innych Caritas. W sumie na diecezjalną Caritas swój 1 % w rozliczeniu za 2019 rok oddało 10 200 osób.

Jak mówi Sylwia Grzyb, rzecznik prasowy Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej najwięcej środków z 1 proc. przeznaczanych jest na prowadzone przez nią subkonta na leczenie i rehabilitację podopiecznych Caritas. – Dzięki temu te osoby mogą wyjechać na turnus rehabilitacyjny, zakupić niezbędne lekarstwa, przyrządy do rehabilitacji, czyli wszystko to, co jest potrzebne do ich właściwego funkcjonowania na co dzień – mówi Sylwia Grzyb. Dodaje, że część środków z 1 proc. dofinansowuje działalność magazynów Caritas w Gorzowie i w Zielonej Górze, a także prowadzone przez nią stołówkę, łaźnię i ogrzewalnię czy przedszkole. W ramach środków z 1 proc. zostały również zakupione plecaki dla dzieci z potrzebujących rodzin. - Jest to bardzo duże wsparcie naszej działalności, na które liczymy i wierzymy, że również w kolejnym okresie rozliczeniowym te osoby, które nas dotąd wspierały nie zrezygnują z tego i że znajdą się również nowe osoby, które widzą nasze działania na rzecz osób potrzebujących w całej diecezji – kończy Grzyb.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2020-11-30 08:58

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Każdy najmniejszy produkt będzie pomocny

[ TEMATY ]

zbiórka żywności

Caritas Diecezji Zielonogórsko‑Gorzowskiej

Karolina Krasowska

już teraz dziękujemy wszystkim tym, którzy włączą się w organizowaną przez nas akcję – dodaje Dominika Łapucha

już teraz dziękujemy wszystkim tym, którzy włączą się w organizowaną przez nas akcję – dodaje Dominika Łapucha

Diecezjalna Caritas w dniach 17-18 marca organizuje na terenie całej diecezji kolejną zbiórkę żywności pod hasłem: „Tak, pomagam!”.

- Wolontariusze Szkolnych Kół Caritas i Parafialnych Zespołów Caritas w tych dniach będą widoczni w większych sklepach, natomiast nasi diecezjanie i ofiarodawcy będą mogli się również włączyć w akcję w niedzielę w kościołach na terenie diecezji – mówi Dominika Łapucha z Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej.
CZYTAJ DALEJ

Zasady obowiązujące w Watykanie po śmierci papieża

Zasady obowiązujące w Watykanie po śmierci papieża, czyli w okresie Sede vacante i dotyczące wyboru następcy, spisano w wydanej w 1996 roku Konstytucji Apostolskiej "Universi Dominici Gregis" Jana Pawła II o wakacie w Stolicy Apostolskiego i wyborze Biskupa Rzymskiego.

Sede vacante to w Kościele katolickim termin określający okres, w którym stolica biskupia jest nieobsadzona.
CZYTAJ DALEJ

Bliskość, która budowała – bp Adam Bałabuch o spotkaniach z papieżem Franciszkiem

2025-04-21 23:13

[ TEMATY ]

papież Franciszek

bp Adam Bałabuch

śmierć Franciszka

Archiwum Vatican Media

Bp Adam Bałabuch podczas spotkania z papieżem Franciszkiem w czasie wizyty „Ad limina Apostolorum” w Watykanie

Bp Adam Bałabuch podczas spotkania z papieżem Franciszkiem w czasie wizyty „Ad limina Apostolorum” w Watykanie

Ojciec Święty Franciszek przez dwanaście lat przewodził Ludowi Bożemu jako Pasterz prostoty, czułości i duchowej głębi. Jego pontyfikat to czas licznych reform, modlitewnych gestów, troski o peryferie Kościoła i wezwania do braterstwa. Z tej okazji o osobistą refleksję poprosiliśmy bp. Adama Bałabucha, biskupa pomocniczego diecezji świdnickiej.

W rozmowie z redakcją bp Bałabuch wspomina przede wszystkim osobiste spotkania z papieżem Franciszkiem, zwłaszcza te, które odbyły się w ramach wizyt ad limina Apostolorum.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję