Reklama

Medimax - dobra recepta na zdrowie

Niedziela częstochowska 3/2007

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Anna Janowska: Czym jest Medimax? Od jak dawna działa? Co oferuje pacjentom?

Andrzej Ławniczek: - Medimax to Prywatna Kasa Chorych, która zaprasza pacjentów do uczestniczenia w nowoczesnym systemie opieki zdrowotnej. System ten działa z powodzeniem od kilkudziesięciu lat w USA i innych krajach, a po zaadaptowaniu do naszych warunków z powodzeniem funkcjonuje już w kilku miastach w Polsce. Można też przypuszczać, że będzie się szybko rozwijał, ponieważ gwarantuje pacjentom szybki dostęp do lekarza, dogodne warunki finansowe oraz pełną kontrolę nad poziomem i jakością świadczonych usług medycznych. historia Medimaxu zaczęła się w 2001 r. w Szczecinie. Jego założycielem i prezesem Zarządu jest dr n. med. Robert Kaczor, który przeanalizował, w jaki sposób ten system - którego pełna nazwa brzmi: system opieki koordynowanej - funkcjonuje w USA i krajach zachodniej Europy. Po dwóch latach przygotowań system rozpoczął działalność w Szczecinie, gdzie obecnie jest już 17 tys. pacjentów, a następnie w Stargardzie Szczecińskim i Poznaniu.

- Jak funkcjonuje ten system?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

- Prywatna Kasa Chorych to na polskim rynku rozwiązanie nowe, chociaż już sprawdzone. Zacząć trzeba od wyjaśnienia, że nasza firma nie zajmuje się leczeniem, lecz organizowaniem sieci placówek medycznych, a więc współpracujących z nami gabinetów lekarskich, stomatologicznych, laboratoriów analitycznych, ośrodków zabiegowych. Nasza firma działa zawsze jako rzecznik pacjenta dbając, aby mógł on szybko i w najdogodniejszym dla siebie czasie skorzystać z porady specjalisty, aby leczenie było prowadzone na najwyższym poziomie i na dogodnych warunkach finansowych. Chcemy, by cały ten system był jasny i przejrzysty, by pacjent był otoczony troskliwą opieką i mógł skutecznie egzekwować pełnię swoich praw.

- Jaką ofertę otrzymuje pacjent, który chciałby nawiązać współpracę z Medimaxem?

- Mamy w ofercie 2 programy zdrowotne. Najszerszym z nich jest program Max. Uczestniczenie w nim jest związane z opłatą w wysokości 39 zł miesięcznie, a pacjent objęty tym programem może korzystać z nieograniczonej liczby bezpłatnych wizyt w prywatnych gabinetach zarówno lekarza internisty, jak i specjalistów. Co więcej, opieką lekarską objęte są również dzieci lub wnuki (do 16. roku życia) osoby objętej tym programem. To rozwiązanie jest korzystne dla pacjentów, które potrzebują częstych porad lekarzy specjalistów, np. osób starszych, kobiet oczekujących narodzin dziecka czy też rodziców małych dzieci. Program ten umożliwia również korzystanie z usług stomatologa, badań diagnostycznych, wizyt domowych, opieki pielęgniarskiej, rehabilitacji oraz innych usług medycznych po cenach preferencyjnych, zwykle o 30% niższych niż w gabinetach prywatnych. Mamy również program Standard związany z niższymi wpłatami i adresowany do innych grup pacjentów.

Reklama

- Jak wybrać najodpowiedniejszy program dla siebie?

- Z ofertą Medimaxu można się zapoznać na stronie internetowej - www.medimax.org.pl - a także w punktach przedstawicielskich, które w Częstochowie znajdują się w „Marcpolu” przy ul. Dekabrystów, Centrum Handlowym „Promenada” w dzielnicy Tysiąclecia, w markecie „Elea” przy ul. Focha, a od 1 lutego w „Tesco”. Sukcesywnie będziemy tworzyć dalsze punkty w innych dzielnicach miasta. Można również zadzwonić na nasz numer infolinii i zaprosić specjalistę na rozmowę w domu, przy czym spotkanie takie nie jest związane z żadnymi kosztami i do niczego nie zobowiązuje. Numer infolinii czynnej przez całą dobę: 0 801 080 680, natomiast Biuro Handlowe w Częstochowie nr. tel. 0-34 361-34-35.

- W jaki sposób dbacie o świadczenie usług medycznych na wysokim poziomie?

- Termin wizyty u naszych specjalistów ustala się za pośrednictwem infolinii. Wizytę można umówić w dowolnym mieście, nie tylko w miejscu swojego zamieszkania. Nawiązując współpracę z lekarzami staramy się dotrzeć do najlepszych specjalistów, a podstawowym warunkiem współpracy z nami jest posiadanie przez lekarza drugiego stopnia specjalizacji. Dbamy również o dostępność usług w taki sposób, że nasi specjaliści przyjmują pacjentów zarówno w godzinach dopołudniowych, jak i popołudniowych. Kolejną sprawą jest nadzór i kontrola nad poziomem i jakością usług świadczonych przez znajdujące się w naszym systemie placówki. Każdy pacjent ma możliwość zadania pytania czy złożenia skargi poprzez infolinię lub pocztę elektroniczną i każda sytuacja, w której pacjent jest niezadowolony będzie na pewno zbadana i wyjaśniona. Zasadą jest, że u nas najważniejszy jest pacjent i jego zdrowie.

- Jak wygląda sprawa finansowania usług w placówkach Medimaxu?

- Część usług medycznych pacjent ma zapewnioną bezpłatnie, a za część musi zapłacić. Wachlarz usług bezpłatnych zależy od wybranego programu. Jednak niezależnie od programu pacjent nie płaci bezpośrednio w gabinecie lekarskim czy w innej placówce medycznej. Przedstawiając sposób finansowania opieki w naszej Kasie trzeba zacząć od tego, że przy podpisaniu umowy pacjent otrzymuje kartę czipową zawierająca jego dane. W elektronicznej ewidencji Kasy każdy pacjent ma swoje konto, na którym gromadzone są środki, jakimi dysponuje, w przeliczeniu na punkty PUM, czyli Punkty Usług Medycznych. To z tego konta pobierane są opłaty za usługi.

- Istotną sprawą dla pacjenta są ceny świadczonych przez Was usług.

- Jest to bardzo obszerny wykaz, trudno byłoby go przedstawić w ramach jednego artykułu. Pacjenci mają możliwość sprawdzenia każdej ceny poprzez infolinię. Trzeba raz jeszcze podkreślić, że ceny stosowane u nas są średnio do 30% niższe niż ceny obowiązujące w gabinetach prywatnych, bo takie stawki negocjujemy z lekarzami.

- Dążycie do przedstawienia pacjentowi jak najlepszej i najatrakcyjniejszej oferty. Jakie są jeszcze inne Wasze propozycje?

- Naszym pierwszoplanowym celem jest zorganizowanie sieci obejmującej cały kraj, tak, aby pacjent miał zapewnioną opiekę w każdym większym mieście. Będziemy się również starać o rozwijanie profilaktyki zdrowotnej, która w naszym kraju jest raczej zaniedbana. Już w tej chwili prowadzimy edukację. Każdy pacjent otrzymuje bezpłatny kwartalnik „Nasze zdrowie”, są w nim artykuły z dziedziny profilaktyki i podstawowej wiedzy medycznej, aktualny wykaz współpracujących z nami lekarzy, nowości. Wysyłamy również zaproszenia na bezpłatne badania profilaktyczne. Jesteśmy w trakcie tworzenia sieci współpracujących z Medimaxem aptek udzielających naszym pacjentom rabatu. Rozmawiamy z przedstawicielami firm farmaceutycznych o możliwościach refundowania pacjentom naszej Kasy niektórych leków.
Oczywistą sprawa jest, że system opieki zdrowotnej w Polsce będzie w najbliższym czasie ewoluował, że będzie w nim coraz więcej miejsca na prywatną opiekę medyczną, dlatego też nasza oferta będzie z czasem coraz bogatsza.

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bp Andrzej Przybylski: my zrodziliśmy się z Boga, który jest Miłością

2024-05-03 19:56

[ TEMATY ]

rozważania

bp Andrzej Przybylski

Karol Porwich/Niedziela

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

CZYTAJ DALEJ

Pojechała pożegnać się z Matką Bożą... wróciła uzdrowiona

[ TEMATY ]

Matka Boża

świadectwo

Magdalena Pijewska/Niedziela

Sierpień 1951 roku na Podlasiu był szczególnie upalny. Kobieta pracująca w polu co i raz prostowała grzbiet i ocierała pot z czoła. A tu jeszcze tyle do zrobienia! Jak tu ze wszystkim zdążyć? W domu troje małych dzieci, czekają na matkę, na obiad! Nagle chwyciła ją niemożliwa słabość, przed oczami zrobiło się ciemno. Upadła zemdlona. Obudziła się w szpitalu w Białymstoku. Lekarz miał posępną minę. „Gruźlica. Płuca jak sito. Kobieto! Dlaczegoś się wcześniej nie leczyła?! Tu już nie ma ratunku!” Młoda matka pogodzona z diagnozą poprosiła męża i swoją mamę, aby zawieźli ją na Jasną Górę. Jeśli taka wola Boża, trzeba się pożegnać z Jasnogórską Panią.

To była środa, 15 sierpnia 1951 roku. Wielka uroczystość – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Tam, dziękując za wszystkie łaski, żegnając się z Matką Bożą i własnym życiem, kobieta, nie prosząc o nic, otrzymała uzdrowienie. Do domu wróciła jak nowo narodzona. Gdy zgłosiła się do kliniki, lekarze oniemieli. „Kto cię leczył, gdzie ty byłaś?” „Na Jasnej Górze, u Matki Bożej”. Lekarze do karty leczenia wpisali: „Pacjentka ozdrowiała w niewytłumaczalny sposób”.

CZYTAJ DALEJ

#PodcastUmajony (odcinek 5.): Ile słodzisz?

2024-05-04 22:24

[ TEMATY ]

Ks. Tomasz Podlewski

#PodcastUmajony

Mat. prasowy

W czym właściwie Maryja pomogła Jezusowi, skoro i tak nie mogła zmienić Jego losu? Dlaczego warto się Jej trzymać, mimo że trudności wcale nie ustępują? Zapraszamy na piąty odcinek „Podcastu umajonego”, w którym ks. Tomasz Podlewski opowiada o tym, że czasem Maryja przynosi po prostu coś innego niż zmianę losu.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję