Pierwsza edycja Dziennika opowiadała historię Brygidy, świeżo upieczonej absolwentki wyższej uczelni, która zaczęła poszukiwania pracy. Od listopada internauci mogli śledzić zapiski dziewczyny związane
z kolejnymi podejmowanymi przez nią krokami. Celem przedsięwzięcia była aktywizacja młodzieży przez wzbudzenie zainteresowania tematyką przedsiębiorczości oraz dostarczenie wiedzy, jak skutecznie działać
w warunkach konkurencji i gospodarki rynkowej. Projekt był adresowany do młodzieży uczącej się, która niedługo znajdzie się na rynku pracy: studentów oraz uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych.
Jak podkreśla Anna Juśkiewicz, koordynator projektu, Dziennik cieszył się ogromnym powodzeniem. „Na naszą stronę było 18 tys. wejść, otrzymaliśmy 180 e-maili” - mówi p. A. Juśkiewicz.
Podsumowaniem pierwszej części akcji było wydanie książki z zapisem blogu. „Mamy zamówienia na 2 tys. egzemplarzy” - dodaje Pani Anna.
Duże zainteresowanie projektem zaowocowało jego wznowieniem. Tym razem Brygida opisuje kolejne etapy związane z zakładaniem własnej firmy. Będzie je można śledzić na stronie. Przedsięwzięcie będzie
realizowane przez 8 miesięcy. Dziennik, krok po kroku, opowiada historię młodej dziewczyny, która po ukończeniu szkoły próbuje zaplanować własną karierę, po wielu perypetiach, konfrontacji marzeń z rzeczywistością
zakłada firmę” - podkreśla Juśkiewicz. Podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, podsumowaniem projektu będzie wydanie dziennika w formie książkowej. Publikacja zostanie bezpłatnie rozesłana
do szkół, uczelni i bibliotek.
„Koncepcja projektu opiera się na wykorzystaniu środków przekazu, które obecnie najskuteczniej docierają do młodych ludzi, czyli Internetu oraz popularności dzienników. Chcąc przybliżyć odbiorcom
tematykę przedsiębiorczości oraz problemy, z jakimi mogą się zetknąć rozpoczynając działalność gospodarczą, piszemy dziennik internetowy tzw. „blog” - podkreśla Juśkiewicz.
I edycja Dziennika była finansowana ze środków Narodowego Banku Polskiego. Fundusze na drugą wykłada Unia Europejska w ramach programu PHARE 2001.
Pomóż w rozwoju naszego portalu