Przesłaniem spektaklu jest ukazanie Maryi jako osoby bardzo bliskiej każdemu człowiekowi, uwydatnienie Jej dobroci, piękna, łagodności, cierpliwości w znoszeniu cierpienia. Ale także Jej uczuć jako kobiety, matki, osoby zaangażowanej w swe codzienne obowiązki i poddawanej różnym doświadczeniom – mówią autorzy spektaklu.
Poszczególne sceny zachowują strukturę różańca, tj. część radosną, bolesną i chwalebną. Jednocześnie nie są one jedynie odtworzeniem wydarzeń z życia Maryi, lecz pokazują Jej emocje: radość, smutek, ból wewnętrzny.
– Przedstawienie angażuje widownię emocjonalnie i duchowo nie tylko przez samą obserwację, ale także kontemplację tajemnic ukrytych w różańcu i rozważanie osobistej relacji z Bogiem – podkreślali krytycy sztuki.
Spektakl Teatru „Lilia” zostanie zaprezentowany 4 lutego w Auli bł. Jerzego Popiełuszki, ul. Dewajtis 3. Początek przedstawienia o godz. 13.00. Wstęp wolny. /AT
Radość duchową powinna przynosić myśl o tym, jak niemal od początku obecności cudownego obrazu Pana Jezusa w Bielanach odkrywano ponadprzeciętną skuteczność modlitw zanoszonych w tym miejscu – mówił bp Roman Pindel w Bielanach.
Biskup 11 maja przewodniczył Sumie odpustowej ku czci św. Macieja Apostoła, podczas której świętowano jubileusz 25-lecie istnienia sanktuarium Chrystusa Cierpiącego.
W uroczystościach licznie uczestniczyły lokalne organizacje, poczty sztandarowe górników, OSP, Koła Gospodyń Wiejskich, dzieci pierwszokomunijne i młodzież szkolna. Zwieńczeniem Sumy była procesja eucharystyczna.
Pogrzeb wokalisty, pianisty, skrzypka, kompozytora i aranżera Stanisława Soyki odbędzie się w poniedziałek. Rozpocznie się w południe mszą w Kościele pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy przy ul. Alfreda Nobla 16 w Warszawie, następnie o godz. 14 zaplanowano uroczystości pogrzebowe na Cmentarzu Wojskowym przy ul. Powązkowskiej.
W swojej twórczości Soyka łączył jazz, pop, soul, poezję śpiewaną i muzykę klasyczną, a jego charakterystyczny głos i emocjonalny sposób interpretacji sprawiły, że zyskał miano jednego z najwybitniejszych interpretatorów polskiej piosenki.
Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.
W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.