Rocznica święceń kapłańskich dla duchownego, który je przyjął, jest zawsze sposobnością do dziękczynienia Bogu za dar życia, powołania i wytrwania w łasce, której Bóg udzielił prezbiterowi w dniu święceń. Jest to również okazja do zatrzymania się i podziękowania ludziom, z którymi się pracowało lub pracuje w parafii.
W ostatnich dniach w tym dziękczynieniu trwali kapłani, którzy 40 lat temu przyjęli z rąk abp. Władysława Ziółka święcenia kapłańskie. Liturgii Mszy św., w kościele Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Bełchatowie przewodniczył arcybiskup senior, a wraz z nim przy ołtarzu stanęli: ks. Waldemar Bena, ks. Henryk Betlej, ks. Mateusz Cieplucha, ks. Antoni Cygora, ks. Marek Izydorczyk, ks. Paweł Lipiński i ks. Zbigniew Zgoda. Kapłani modlili się również za swoich nieżyjących kolegów: ks. Marka Gębalskiego i ks. Krzysztofa Owczarka.
Mimo upływu czasu, doświadczają Bożej mocy jak daru i tajemnicy.
Trzydzieści lat temu 56 prezbiterów zostało wyświęconych w diecezji lubelskiej. Większość przyjęła święcenia kapłańskie 18 maja 1991 r. w katedrze z rąk bp. Bolesława Pylaka. Następnego dnia bp Piotr Hemperek wyświęcił w Janowie Lubelskim trzech księży, a w Goraju bp Ryszard Karpiński również trzech. 18 maja w archikatedrze lubelskiej pod przewodnictwem abp. Stanisława Budzika została odprawiona dziękczynna Msza św. Wraz z jubilatami celebrowali ją bp Mieczysław Cisło, bp Artur Miziński i bp Adam Bab. – Czas, który jest przed nami, wydaje się długi, ale jest on krótki, kiedy patrzymy do tyłu. Niech ta świadomość wzbudza w was na nowo gorliwość, którą wynieśliście ze święceń kapłańskich. Niech jubileusz umocni was w wierze i nadziei, i w gorliwości kapłańskiej – powiedział metropolita.
Fenomen francuskiego kina religijnego wreszcie zobaczą polscy widzowie. Głośny film „Najświętsze serce” („Sacré Coeur”) – produkcja, która we Francji stała się sensacją i nieoczekiwanym przebojem box office’u – wejdzie do polskich kin 20 lutego 2026 r. Dystrybutorem jest Rafael Film.
„Najświętsze serce”, wyreżyserowane przez Sabrinę i Stevena Gunnell, zaskoczyło francuską branżę filmową już w pierwszym tygodniu wyświetlania: uzyskało najlepszy od 2021 r. wynik liczby widzów na jedno wyświetlenie. Mimo skromnego budżetu i braku znanych nazwisk film przyciągnął tłumy – przed kinami ustawiały się kolejki, a widzowie opuszczali seanse głęboko poruszeni. Dodatkowej rozgłosu dodały kontrowersje: zakaz ekspozycji plakatów w metrze i na dworcach czy odwołanie seansów w Marsylii tylko zwiększyły zainteresowanie publiczności. W kilka tygodni film obejrzało ponad 400 tys. widzów.
Kościół pokamedulski na warszawskich Bielanach, druga niedziela Adwentu. Trwa Msza odprawiana przez biskupa Michała Janochę. W prezbiterium – istna arka Noego: osły, woły, kury, ryby.... Pastuszkowie z tobołkami oraz inne rzeźby autorstwa Józefa Wilkonia. Blisko ołtarza żłóbek z sianem – jeszcze pusty, obok postacie Maryi i Józefa.
Drewniane figury zostały odrestaurowane, był to ich pierwszy publiczny pokaz, teraz trafią na swoje miejsce, wyznaczone im ćwierć wieku temu przez ks. Wojciecha Drozdowicza: do słynnej szopki przy bielańskim kościele, nieopodal UKSW.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.