Książkę abp. Fultona Sheena „W górę serca” z podtytułem: „Droga do duchowego pokoju” można czytać jak duchowy przewodnik w drodze do Boga. Ale nie ma lekko, choć książka jest pisana językiem prostym i celnym – to nie jest to łatwa lektura, nie przesądza powodzenia, dotarcia do celu. Bo i przeszkody nie są małe. A największą z przeszkód – ocenia abp Sheen, autor kilkudziesięciu książek i niezliczonych artykułów, słynny telewizyjny kaznodzieja, który przyciągał do ekranu i wiary tysiące Amerykanów – jesteśmy my sami.
Nasze „ego” – nasze przyzwyczajenia, skłonności, wady chcą zapanować nad naszym „ja” – tym, kim jesteśmy w rzeczywistości, stworzeni na obraz i podobieństwo Boga. Tymczasem zapanowanie nad własnym „ego” jest bardzo trudne, wymaga dużej samodyscypliny, a to jest dopiero początek drogi do prawdziwego nawrócenia i do Boga.
Książka „Padre Jarek od św. Szarbela” to zapis rozmowy Tomasza Terlikowskiego z ks. Jarosławem Cieleckim, którego przewodnikiem duchowym jest św. Szarbel. Dziś ks. Cielecki jest apostołem tego świętego i skutecznym ewangelizatorem. A został nim, gdy przygotowywał film o św. Szarbelu. Jak wierzy, doświadczył wówczas za jego sprawą wielkiego cudu – jadąc w nocy samochodem wypełnionym kasetami VHS z filmem, zasnął za kierownicą. Przejechał kilkanaście kilometrów z głową opartą na kierownicy. I... przeżył. Od tamtej pory jest „szaleńcem Bożym”: promotorem kultu Szarbela, ewangelizatorem wspomaganym przez świętego, założycielem kolejnych domów modlitwy libańskiego świętego – powstających nie tylko w Europie, świadkiem cudów doświadczanych przez modlących się za wstawiennictwem św. Szarbela.
Zwolenniczka aborcji rzuciła się z pięściami na katolicką działaczkę pro-life
To miał być wywiad jak każdy inny. Katolicka działaczka pro-life Savannah Craven Antao przeprowadzała na Harlemie w Nowym Jorku wywiad ze zwolenniczką aborcji. To, co stało się później szokuje.
Jak relacjonuje portal wPolityce.pl, do ataku doszło, gdy napastniczka dowiedziała się o pro-life’owym stanowisku Savannah.
Słuchanie i mówienie są jednymi z głównych wymiarów Liturgii Słowa Niedzieli Palmowej. Krok za nimi idą posłuszeństwo i świadectwo.
Proroctwo Izajasza, zapowiadające misję Syna Bożego, mówi najpierw o „otwarciu Jego ucha”, by wsłuchiwał się w głos Boga Ojca, by później strudzonych krzepić słowem, a także wiernie świadczyć o miłości danej z „Góry”. Miłości prawdziwej, bo ewangelicznej, niecofającej się nawet przed okrutnym cierpieniem. Miłości cichej, pokornej, nienarzucającej się, ale przez to niezwykle mocnej w swym wyrazie, zdolnej niwelować nawet najgrubsze narośle zobojętnienia i kruszyć pancerze nieczułości. Rozprawiającej się ostatecznie z zatwardziałością serca, która prowadzi do wzajemnego okaleczania, utraty prawdziwego życia, a w konsekwencji do serwowania sobie i innym skrajnej samotności.
W ogólnym kontekście żydowskim psalm jest czasami kojarzony z modlitwami osób i społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji. Jest on także wiązany z wydarzeniami historycznymi, w których naród izraelski odczuwał poczucie opuszczenia, ale także nadzieję na zbawienie - mówi Shlomo Libertovsky, wykładowca Tory w Bet Szemesz, komentując Psalm 22 dla Centrum Heschela na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, śpiewany w Niedzielę Palmową.
Jak podkreśla Libertovsky, „psalm 22 jest jednym z najbardziej poruszających psalmów w Biblii, ponieważ dotyka ludzkiego doświadczenia cierpienia, poszukiwania sensu życia, poczucia opuszczenia, ale także nadziei i odkupienia”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.