Reklama

Czubaszek z Nergalem pod choinkę

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Empik wpadł na szatański pomysł. Do swojej bożonarodzeniowej kampanii reklamowej zaprosił m.in. Marię Czubaszek i Nergala. Wygląda to na świadomą prowokację. Satyryczka Czubaszek bulwersowała opinię publiczną swymi proaborcyjnymi wypowiedziami. „Dziękuję Bogu, że dokonałam dwóch aborcji. Cudownie, że to zrobiłam” - szczebiotała celebrytka. Aktywnie działa również na rzecz nowelizacji prawa aborcyjnego. Domaga się liberalizacji obecnych przepisów.

Nergal, wiadomo - twórca satanistycznej grupy „Behemoth”. Wsławił się, gdy podczas występu podarł Biblię, mówiąc z charakterystycznym uśmieszkiem: „Pokazałem Bogu środkowy palec”. Znany jest z wielu skandali, których nie ma sensu teraz wymieniać. Co pewien czas daje o sobie znać, wygłaszając satanistyczne brednie, np. gdy zasiadał jako juror w pierwszej edycji programu „The Voice of Poland”. Teraz daje twarz kampanii reklamowej Empiku jako diabełek pod choinkę. Trudno się dziwić obojgu celebrytom, że zgodzili się w czymś takim wystąpić - gdy szokują opinię publiczną, czują się jak ryba w wodzie. Zastanawia natomiast decyzja sieci sklepów Empik. Dlaczego chciano sprofanować święta Bożego Narodzenia? Dlaczego w Polsce, kraju katolickim, gra się Polakom na nosie, w świątecznej kołysce oferując zło? Wiara, tradycja, rodzina, patriotyzm są solą w oku pewnych wpływowych grup, które wszelkimi możliwymi sposobami starają się zniszczyć to, co polskie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Trafnie sytuację skomentował arcybiskup warszawsko-praski Henryk Hoser. „Chodzi o desakralizację świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniami «Merry Christmas», tylko mówi się: «Szczęśliwych świąt końca roku». Jest to bardzo niedobre zjawisko, ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia”.

Reklama

Tłumaczenia rzecznika Empiku Moniki Marianowicz są śmieszne. Dowodzi ona, że w zaproszeniu do kampanii reklamowej kierowano się osiągnięciami artystycznymi, a nie przekonaniami ideologicznymi. A kampania Empiku nie ma wymiaru religijnego. Nawiązuje jedynie do tradycji obdarowywania się prezentami. Szkoda, że Empik nie wpadł na taki wspaniały pomysł z innej okazji - urodzin, imienin, święta wiosny itp. Obdarowanie nas podobnym prezentem jest jawną prowokacją. I nie mają znaczenia przeprosiny rzeczniczki, która od razu stwierdza, że sieć nie wycofa się z bulwersującej reklamy.

Prawidłowo na tę prowokację zareagowali internauci i wzięli sprawy w swoje ręce. Przeprowadzili akcję na Facebooku: „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku”. Do tej pory bierze w niej udział 38 tys. internautów.

2014-12-09 15:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Czy moim życiem głoszę Ewangelię?

2024-04-15 15:01

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii Mk 16, 15-20.

Niedziela, 12 maja. Uroczystość Wniebowstąpienia Pańskiego

CZYTAJ DALEJ

Niebo – misja na co dzień!

2024-05-07 08:46

Niedziela Ogólnopolska 19/2024, str. 22

[ TEMATY ]

homilia

Karol Porwich/Niedziela

Zmartwychwstały Pan dał swoim uczniom wystarczająco wiele dowodów na to, że żyje. A teraz, przed wstąpieniem do Ojca, przygotowuje ich do nowego etapu w dziejach zbawienia ludzkiej rodziny. Rozstający się z Apostołami Pan objawia im swoje (i Ojca) dalekosiężne plany. Oto dość zwyczajni ludzie – uczniowie Jezusa, chrześcijanie – mają maksymalnie zaangażować się w rozwój królestwa Bożego na ziemi. Wnet ruszą w świat z Dobrą Nowiną. Pamiętają też, że mają się modlić, wiedzą, jak to czynić i o co prosić Ojca: „Przyjdź królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi”. Podczas licznych spotkań ze Zmartwychwstałym uczniowie zostali obdarowani tchnieniem Ducha Pocieszyciela. Ale będzie Go „więcej”. Jezus uroczyście obiecał, że wydarzy się cud zstąpienia Ducha Świętego, który obdarzy uczniów mocą i licznymi nadprzyrodzonymi darami. Tak wyposażeni będą zdolni nieść Ewangelię „aż po krańce ziemi”. Dobra Nowina o zbawieniu powinna być zaniesiona do wszystkich ludzi. A tymczasem Jezus – po wydaniu misyjnego polecenia i złożeniu obietnicy – „uniósł się w ich obecności w górę i obłok zabrał Go im sprzed oczu. Kiedy jeszcze wpatrywali się w Niego, jak wstępował do nieba, przystąpili do nich dwaj mężowie w białych szatach. I rzekli: «Mężowie z Galilei, dlaczego stoicie i wpatrujecie się w niebo? Ten Jezus, wzięty od was do nieba, przyjdzie tak samo, jak widzieliście Go wstępującego do nieba»”. Osamotnieni uczniowie, a po nich kolejne pokolenia wierzących mają się przystosować do nowego rodzaju obecności Zbawiciela. Już się boleśnie przekonali, że nie potrafią zatrzymać Go przy sobie. Teraz mają codziennie pielęgnować i doskonalić sztukę słuchania słowa Bożego, by odradzała się i rosła ich ufna wiara w Jezusa obecnego pośród nich – obecnego i udzielającego się szczególniej w eucharystycznej Ofierze i Uczcie.

CZYTAJ DALEJ

#PodcastUmajony (odcinek 13.): Po drugiej stronie

2024-05-12 21:31

[ TEMATY ]

Ks. Tomasz Podlewski

#PodcastUmajony

Mat.prasowy

Po co się zwierzać Jezusowi, skoro On i tak wszystko wie? Czy w modlitwie wystarczą same formuły? Czy każda myśl na modlitwie to rozproszenie? Zapraszamy na trzynasty odcinek „Podcastu umajonego” ks. Tomasza Podlewskiego o Maryi przynoszącej światu Boga z ludzkim sercem.

ZOBACZ CAŁY #PODCASTUMAJONY

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję